Dag 18 Pitlochry - Newcastle - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 18 Pitlochry - Newcastle - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 18 Pitlochry - Newcastle

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Onze laatste uren in Schotland, althans toch voor deze vakantie ...
We hebben heerlijk geslapen, nog beter ontbeten. Echt een aanrader The Old Mill Inn in Pitlochry! We vertrekken om 9.00 uur, willen om 15.00 uur in Newcastle zijn dus hebben 6 uur de tijd daar te komen.
We starten in de richting van Perth om via Kinnoull Hill met "uitzicht" over de river Tay af te zakken naar de A90 voor 65 km snelweg naar Edinburgh. Via de Forth Road Bridge, die niet te zien was door de mist, reden we Edinburgh binnen. We hebben een kijkje genomen bij the bridges en zijn toen doorgereden naar het centrum, High Street, plaatselijk bekend als The Royal Mile. Daar een nieuwe sporran gescoord voor Cees zijn Schotse outfit. Vervolgens Edinburgh uit , de A7 genomen richting het zuiden en een kijkje genomen bij Melrose Abbey. Verder via Jedburgh en nog even gestopt voor een fotootje bij de Schots/Engelse grens, net voordat er een bus met Duitse toeristen werd gelost. Om 15.00 uur gearriveerd in Newcastle en we konden al heel snel aan boord. Motor vastgesjord, Cees is daar heel rap in, in tegenstelling tot vele anderen zo bleek maar weer eens.
Op naar de cabin, alweer 1015 voor op het schip, ook weer boffen!
Een tafeltje gereserveerd om 20.00 uur in The Blue Ribband en meer dan fantastisch gegeten. Op zee was vanavond niets te zien dit keer: het zat potdicht van de mist. De horizon was niet te onderscheiden.

Geen zon te zien vandaag, niet dat het regende, maar het is zoals ze hier zeggen very cloudy/foggy, een beetje mistroostig dus. Dat sfeertje past goed bij hoe we ons voelden vandaag: ook een beetje mistroostig vanwege
het naderende afscheid.
Het weer: zwaar bewolkt/mistig. Temp 15 - 17 graden.
Wildlife: heeeeel veel fazanten.

Yes or No?
We verlaten Schotland op een voor de Schotten heel belangrijke dag. Vandaag is het referendum waarop ze zich voor tegen afsplitsing van Engeland kunnen uitspreken. We hebben de laatste 17 dagen veel No's, maar ook veel Yes's gezien. De No's met name op het mainland, de Yes's voornamelijk op de eilanden. Men verwacht een close finish. Wij zijn benieuwd wat het gaat worden en zulen, als we thuis zijn morgen, zeker de
uitslag en de eventuele gevolgen daarvan nog volgen......

• 19 September 2014 - 08:34

Steef:

Ja its jammer maar aan alles komt een eind. Save trip back home.