Dag 13Tighnabruaich-Isle of Bute-Dumfries-Kippford - Reisverslag uit Kippford, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 13Tighnabruaich-Isle of Bute-Dumfries-Kippford - Reisverslag uit Kippford, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 13Tighnabruaich-Isle of Bute-Dumfries-Kippford

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kippford

Heerlijk geslapen in een supersize kamer, lekker ontbijt geserveerd gekregen door een van de medewerkers die het moeilijk had. Hij had samen met zijn club de Scottish cup gewonnen afgelopen zaterdag en
vervolgens 2 dagen lang tot diep in de nacht de overwinning gevierd en dat was hem aan te zien! Na het ontbijt vertrokken naar de veerboot die ons op het Isle of Bute ging afzetten. Een overtochtje van niets, zijnde 5 minuutjes. Aan de overkant regende het, maar we waren snel onder de bui uit! Omdat we een uur hadden voor de volgende ferry om weer van het eiland af te komen, hebben we een leuke rondrit gemaakt, met prachtig uitzicht op Kintyre en het Isle of Arran. De 2e ferry bracht ons van Rothesay in 35 minuten naar Wemyss Bay. Ook daar reden we een klein buitje in, waar we zo weer onderuit waren. Zuidwaarts gereden langs de kust via Largs en Ardrossan. Een stukje snelweg genomen tot voorbij Ayr en toen het zicht op water weer opgezocht. Een stop gemaakt in Danure en van daaruit konden we nog eens Arran bekijken en een flinke rots in de verte, plaatselijk bekend als Ailsa Craig.
Toen aan een schitterende trip begonnen van Maybolle naar Newton Stewart, een prachtige single track van 50 miles door de bossen en heuvels van Dumfries. Daarna de A 712 naar New Galloway, the Queens Way genaamd. Een koffietje gedronken in een plaatselijke, zeer leuke, tearoom. De A 712 blijven volgen tot voorbij Merkland en toen de Urr-water naar Dalbeattie gereden. Vandaaruit was het nog 5 km naar Kippford, onze verblijfplaats voor vannacht.
Cees werd wederom door Sharon begroet als een inmiddels oude bekende. Het was lekker weer, dus even heerlijk met onze drankjes op het terras gezeten met uitzicht op een ditmaal volledig (uiteraard vanwege het lage getijde) leeggelopen baai.
Vanavond lekker en gezellig gegeten in de pub van The Anchor en daarmee onze laatste volledige dag in Schotland beeindigd. Morgen vertrekken we naar Newcastle voor de boot naar huis, helaas ......

Het weer: begonnen met 2 kleine buitjes, maar allengs knapte het lekker op en kwam zelfs de zon te voorschijn. Op de meter zag ik zelfs de 18 graden in beeld komen vandaag, wederom niets te klagen dus!

• 20 Augustus 2013 - 07:15

Steef:

Wat een heerlijk gezellige drukte bij Sharon, blijft mijn favoriete stek daar, gezellige pub, goed eten en leuke mensen. Safe trip voor het laatste stukje

• 20 Augustus 2013 - 15:36

Inez:

Een hele goede reis naar huis. Veel liefs

• 20 Augustus 2013 - 19:57

Steef:

Beste mensen,

Op dit moment zitten jullie alweer op de boot. Lekker een drankje in de lounge, straks lekker eten, en wellicht daarna nog even kijken naar de huppelende zangeres van de heenreis.

Ik vond het erg leuk om jullie weer zo te kunnen volgen, leuke verslagen en schitterende foto's. Ik waande me echt weer daar. Zoals Adriaan ook al heeft geschreven, Wat is het toch een mooi land ook al is het weer wat minder.

Voor nu, geniet nog even van de bootreis en we spreken elkaar gauw weer!!

Voor Sas, let op, als je op dezelfde tijd morgen ochtend in de lounge aan je bak koffie begint is het wel een uurtje later.

• 20 Augustus 2013 - 21:06

Monique:

Wat jammer dat jullie al weer op de terugreis zijn. Ik ga de leuke verhalen en foto's missen.
    Goede terugreis.

• 20 Augustus 2013 - 21:47

Anja:

Opnieuw (mee)genoten van jullie reis! Geweldig leuk!
    Een goede thuiskomst en tot gauw maar weer.

Hartelijke groet,
    Anja

• 20 Augustus 2013 - 23:35

Saskia Wisman:

Dank jullie wel voor de leuke reacties! Leuk om te schrijven, leuk om te lezen ....