Dag 7 Ullapool-Durness-Tongue Lairg-Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 7 Ullapool-Durness-Tongue Lairg-Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 7 Ullapool-Durness-Tongue Lairg-Ullapool

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Ullapool

Op tijd opgestaan, ontbeten, getankt en ervandoor! Het is droog en het belooft een droge dag te blijven. We rijden als eerste via een schitterende single track road naar Lochinver. De eerste mooie plaatjes hebben we dan al geschoten. Wat een schitterend stuk natuur, ik heb achterop stilletjes zitten genieten, elk woord zou teveel zijn geweest. Van Lochinver zijn we via Kylesku naar Scourie gereden. Leuke bijkomstigheid was dat we daar 3 prachtige oldtimermotoren tegenkwamen, ze zagen er schitterend uit, maar hadden zelfs nog wat moeite met de omhoog lopende weg. Maar toch moet het fantastisch zijn daarmee door Schotland te toeren, als je tenminste alle tijd van de wereld hebt. Dan volgt nog een schitterend uitstapje van Cees, en dan weet je het wel. Ditmaal zo'n 10 prachtige km's naar Tarbert, daar kun je als voetpassagier overgezet worden naar Handa Island, Je wordt dan overgezet met een flinke rubberboot en krijgt een zwemvest om, maar wat een mooi stukje natuur ook weer hier! Volgende bestemming is een fotoshoot bij de golfbaan van Balnakeil, herkennen jullie de foto? Ik ben daar vandaag voor de 3e keer en voor de 3e keer schijnt er de zon en volgens Cees komt dat door hem ....... !!
Op naar de fameuze chocolademelk van Cocoa Mountain: veel over gehoord, maar zelf nog nooit geproefd, tot vandaag dus. En ja, ik geef het toe, het is de beste kop chocolade die ik ooit heb gedronken.
Voor Cees een grote, voor mij een regular en daar had ik mijn handen al vol aan, zoals jullie zien! Kom je er ooit in de buurt: ga er dan eens eentje proeven zou ik zeggen... Via Smoo cave gaan we weer op weg terug, via Tongue over de A836 naar Lairg, ook nu weer een schitterend stuk. Ik blijf mezelf herhalen, ik weet het, maar het is nu eenmaal zo. In Lairg nog even de benen gestrekt voor de laatste 70 km naar Ullapool. Daar "thuis" een drankje genomen en nagenoten.
Vanavond nog lekker ergens een hapje eten en een mooe dag zit er dan weer op. Morgen gaan we op weg naar de volgende bestemming .....

Het weer: heerlijk droog en zonnig, niet warm, maar met een temperatuur tussen11 en 15 graden een hele mooie dag!

  • 13 Augustus 2013 - 22:25

    Monique:

    In een woord: prachtig!

  • 13 Augustus 2013 - 22:30

    Marianne:

    Lieve luitjes, Heerlijk jullie verslagen te lezen en de foto's te zien. Super. Adriaan is erg jaloers op de chocolademelk, Sas. Alleen vind hij de regular een beetje small.
    Geniet ervan.
    Mar.

  • 13 Augustus 2013 - 22:43

    Steef:

    Mooie plaatjes, coco nog nooit gedronken daar, ben meer iemand van de koffie. Een ding kan ik wel vertellen, die keren dat ik er geweest ben moesten we toch altijd binnen zitten :-)

  • 14 Augustus 2013 - 09:59

    Pierre:

    ... en volgens wat ik hier op de karten zie, zullen de weergoden jullie vandaag ook welgezind zijn. Misschien wel wat vocht (buiten de bar), maar dominant droog. Cross your fingers...

  • 14 Augustus 2013 - 13:19

    Petra:

    Oooo wat ziet het er weet magnifiek uit...en sas aan het formaat van de choco te zien zou ik voor een mini gaan maar hij ziet er heerlijk uit. Ik heb vandaag mijn smiegol shoot wat zou dat gaaf passen in dat landschap. .:-)

  • 14 Augustus 2013 - 16:37

    Inez:

    En dat staat mij allemaal nog te wachten? O o o dat allemaal wat worden. Jullie maken mij nu wel erg benieuwd. Vind het best wel spannend worden, maar Piete Frietje zal zeker goed voor mij zorgen.
    Geniet weer van een mooie avond. Gaan wij ook doen, ook al is het "maar" in Belgie.

  • 14 Augustus 2013 - 22:45

    Saskia Wisman:

    Ja lieve mensen, mooi is het zeker weer, en Ptje, ik reed vanmiddag inderdaad nog door een landschap waarvan ik dacht dat je smeagol daar inderdssd wel heel goed tot zijn recht zou komen .........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 12459

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 19 September 2014

Schotland 2014

07 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

Schotland 2013

Landen bezocht: