Dag 4 Ballachulish - Kinloch Hourn - Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 4 Ballachulish - Kinloch Hourn - Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 4 Ballachulish - Kinloch Hourn - Ullapool

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Ullapool

Na nog maar weer eens een voortreffelijk verzorg ontbijt oorbellen en een kettinkje uitgezocht, afgerekend en vertrokken. De eindbestemming voor vandaag is The old surgery, "onze" B&B in Ullapool.
We zijn eerst naar Fort William gereden, waar het met name opviel dat er bij alle hotels, B&B's en andersoortige accomodaties bordjes hingen met "no vacancies". Wat goed dat wij dat tijdig hebben voorzien en onze kamer met seaview van te voren hebben geboekt en vanochtend telefonisch hebben bevestigd. We rijden door een prachtige omgeving en bij Kinloch Hourn hebben we een "heen-en-weertje" van 35 km gedaan, dat wil dus zeggen 35 km heen en weer dezelfde 35 km terug. De weg hield er gewoon op en we waanden ons letterlijk aan het eind van de wereld. Maar wat een prachtig stuk was het! Afwisselend stukken bos en dan weer heel open gebied, erg ruig en onbedorven. Een single track road waar we behalve een enkele fietser slechts af en toe een auto tegenkwamen, oh zaligheid. Waar vindt je dat nog bij ons? Na die 70 prachtige km's hebben we ons weg verder vervolgd langs Loch Ness, Inverness tot we uiteindelijk om 17.30 uur in Ullapool arriveerden. Daar hebben we in The old surgery onze favoriete kamer 2 betrokken en een glas gedronken op deze prachtige dag.
Heerlijk gegeten hebben we in het pubrestaurant van the Royal hotel. Bij alle andere eetgelegenheden was het nummertjes trekken en hier konden we nog prima terecht.
Kwalitatief heerlijk eten en de beste cappuccino toe die ik ooit gedronken heb. Daarna lekker teruggewandeld, dit verslag geschreven en zo dadelijk onder de wol. Cees is er al bij gaan liggen en snurkt al .....
Het weer: laag hangende bewolking, maar steeds brak ook de zon weer door. De druppels die er gevallen zijn, zijn te verwaarlozen, nat zijn we er niet van geworden, gelukkig. Gemiddelde temperatuur vandaag 15 graden, met een uitschieter naar 18. Kortom, vandaag een prachtige dag gehad en morgen zien we wel weer wat de dag ons zal brengen.

• 11 Augustus 2013 - 14:20

Monique:

Ik zie de mooie beelden al voor me. Ben benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier nog!

• 11 Augustus 2013 - 18:38

Steef:

Als je hier een paar dagen blijft hoop ik dat jullie ook nog naar ons "huis" restaurant kunnen en dan speciaal voor Cees echt verse mosselen kan eten.. Was de laatste keer niet echt geweldig. Kan hem anders wel de huis burger aanbevelen want die is echt heel lekker.