Tot slot ... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Tot slot ... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Tot slot ...

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

22 September 2014 | Nederland, Zeist

Een laatste berichtje nog.

Inmiddels is bekend dat een meerderheid van 55% van de Schotten stemde tegen onafhankelijkheid. Het referendum kende een uitzonderlijk hoge opkomst van 85%. Londen heeft de Schotten ondertussen vergaande autonomie toegezegd, de toekomst zal leren hoe e.e.a. verder uitpakt......

Wij zijn weer een paar daagjes thuis en nog lekker aan het nagenieten voor we morgen allebei weer aan het werk gaan en we zijn het er allebei over eens dat deze Schotlandreis één van de mooiste reizen was die we hebben gemaakt.

Wat een fantastische reis hadden we, mede dankzij het prachtige weer, dit jaar; de westkust van Schotland, met alle eilanden is echt prachtig.
We hebben veel eilanden aangedaan deze keer en ze zijn allemaal anders, maar één ding hebben ze allemaal gemeen: ze zijn schitterend en de mensen zijn er nog zeer vriendelijk en gastvrij. Dat is toch wel een verschil met het mainland, vinden wij.
We hebben er bijna RSI aan overgehouden: van het teruggroeten van elke automobilist die ons groette of zijn/haar duim opstak bij het passeren, en dat was niet alleen het geval op de single track roads, maar bijna overal.

Ik zou willen dat ieder van jullie met eigen zou kunnen zien wat wij hebben mogen zien. Wat een prachtige natuur bezit dit land, wat een leuke mensen.
Die prachtige combinatie van bergen en water, de single track roads, de dieren die je er ziet. De ruimte en rust. Je kunt hier nog echt niets horen! Je kunt hier nog rijden en geruime tijd geen ander tegenkomen, thuis is dat bijna een zeldzaamheid. Elk eiland heeft zijn eigenheid, geen eiland is hetzelfde. En kunt er heerlijk eten, geloof het of niet!
Dat alles maakt dat wij hier zo heel graag komen en ik hoop van harte dat we nog minstens eenmaal de kans krijgen.

Nog wat statistische gegevens:

Gereden:
Aantal kilometers: 4228 (dat lijkt veel en is het ook, maar dat waren zeer relaxte kilometers)
Liters benzine: 266
Gevaren:
Aantal trips: 14 ferry's en andersoortig vaartuig
Aantal nautische mijlen: 778 (dat komt neer op 1440 km)
Geschoten:
Tientallen foto's met mijn tablet om bij de verslagen te kunnen plaatsen honderden prachtige foto's die Cees maakte met onze betere camera.

Tot slot:
Bedankt voor het lezen van alle verslagen, het bekijken van de foto's en jullie reacties .....
Het verslag zal de komende tijd nog worden aangevuld met één of meer tips per dag en wie het leuk vindt straks nog wat meer foto's te bekijken (zoals hieronder): laat het Cees of mij even weten, dan ontvang je t.z.t. een linkje naar ons (zorgvuldig samen te stellen) album.

Hartelijke groeten en tot ooit!

• 22 September 2014 - 14:16

Petra:

o wat fijn toch dat jullie het zo goed hebben gehad daar kan ik ook van genieten. Tuurlijk wil ik alles weten ;-) en zien dus graag een linkje hoor. Liefs peet x

• 22 September 2014 - 14:40

Patrick:

Bedankt om ons te laten meegenieten van deze schitterende reis waarvan ik hoop ooit alle plaatsen die ik zag in het echt te zien. Ik ben nog lang niet uitgekeken op dat land en in het bijzonder de eilanden.
    Graag ook een link naar jullie foto's!

Groeten

Patrick (MacToro)

• 22 September 2014 - 14:52

Inez:

Hi Cees en Sas,

Ook namens Pierre heel, heel veel dank dat wij op deze manier met jullie hebben kunnen "meeliften" op deze prachtige reis.

Op naar de volgende keer
    Liefs Inez

• 22 September 2014 - 18:27

Monique:

Welkom in de werkende wereld. Ik hoop dat jullie nog lang kunnen nagenieten van jullie mooie reis. En ja natuurlijk wil ik nog meegenieten van jullie vakantiekiekjes. Ben heel benieuwd naar de foto' s van alle mooie dieren en de prachtige natuur.

• 22 September 2014 - 20:37

Janet:

Jeetje het is weer voorbij. Ook wij vallen nu in een gat. Helaas niet meer uitkijken naar een nieuw verslag met foto's. Wanneer gaan jullie weer?

gr. Janet

• 23 September 2014 - 20:45

Saskia Wisman:

Lieve allemaal,

Nog maar weer eens bedankt voor jullie gezellige reacties.
    Wanneer we gaan? We zullen zien wat de toekomst ons brengt en wat er dan wel of niet mogelijk is.
    We gaan eerst maar eens verder met nagenieten, zelf alle verslagen nog eens nalezen en beginnen met het ordenen van de (1700!) foto's en het samenstellen van een album .... genoeg te doen dus nog ;-)

Groetjes,

Cees en Saskia