Dag 17 Connel - Pitlochry - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 17 Connel - Pitlochry - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 17 Connel - Pitlochry

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Pitlochry

Ontbeten met een prachtig zicht op Loch Fyne en met wederom schitterend weer vertrokken voor de een na laatste dag op Schotse bodem. We beginnen met een fotostop op de pier bij Loch Etive. In 2010 was ik al verliefd op dit uitzicht. We rijden verder door de Pass of Brander en vervolgens richting en door Glen Orchy, schitterend was het daar. Nog even naar het uitkijkpunt met de piper gereden, bij sommigen bekend, maar hij was er niet helaas. Wel 3 touringcars met toeristen, dus snel wegwezen. Zo veel volk zijn we de laatste weken al niet meer gewend. Via Glen Dochart naar Killin met zijn Falls of Dochart. Die stonden echter een klein beetje droog, maar niet getreurd, koffie gedronken bij the inn at the corner en Cees kon de verleiding van een ijsje niet weerstaan. Daarna de doorsteek gemaakt van Loch Tay naar Glen Lyon, met o.a. het Ben (betekent berg) Lawers Nature Reserve. Toen een rondje om het prachtige Loch Ranoch en doorgestoken naar Glen Garry.
Een piepklein stukje A9 genomen, een bezoek gebracht aan The House of Bruar, de meest chique shoppingmall van Schotland. Niets gekocht, alleen lopen kwijlen. Na een blik op Blair Castle naar het eindpunt van vandaag gereden, The Old Mill Inn te Pitlochry. We hebben een prachtige kamer gekregen, een pint gepakt en heerlijk gegeten.
Het weer: alweer een stralend zonnige dag, temp. 13 tot 20 graden, wat een enorme bofkonten zijn wij.
Wildlife: fazanten, grouses, een mooie groep herten en een red squirel. Oh ja, en heel veel reigers zie je hier ook.
Mooie score weer voor een dag.

• 18 September 2014 - 07:49

Steef:

Heel bekend het glas wat Cees daar vast houdt. Een heerlijke Tenneth. Geniet van het laatste stukje en geniet van alles wat je de afgelopen dagen allemaal hebt mee mogen maken. Geweldige foto's weer.

• 18 September 2014 - 08:57

Saskia Wisman:

Yeb, vandaag terug naar Newcastle .... laatste uurtjes op Schotse bodem helaas .... ♥

• 18 September 2014 - 16:39

Petra:

oo jongens dat wordt afkicken zo thuis...teveel mensen om je heen ;-) te weinig mooie vergezichten...maar wel erg veel onwijs mooie herinneringen toch. x

• 18 September 2014 - 19:07

Monique:

jammer dat het de laatste uurtjes op Schotse bodem zijn. Maar het was wel een toptijd! Ik heb in ieder geval genoten :-)