Dag 13 Shieldinish (Lewis)-Lochcarnan (South Uist) - Reisverslag uit Lochcarnan, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 13 Shieldinish (Lewis)-Lochcarnan (South Uist) - Reisverslag uit Lochcarnan, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 13 Shieldinish (Lewis)-Lochcarnan (South Uist)

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Lochcarnan

Na een prima ontbijt, Cees ging voor "the full works", zijn we al vroeg vertrokken voor een rondje over Harris. En wat voor een: we hebben THE GOLDEN ROAD gereden en, mede dankzij het fantastische weer, was dat een adembenemende ervaring. Wat een schitterende route dwars door ruig bergachtig landschap vol met grote stenen, heide, op en neer en steeds overal ook zicht op het water. Een kronkelweg van jewelste en dat alles op een kleine 30 km. Een road waarvoor je terug zou gaan, zeker met dit prachtige weer. Om 11.40 uur moesten we de ferry hebben van Leverburgh (Harris) naar Barneray, dat vlak tegen North Uist aan ligt. We hebben geluk, want wegens het lage tij vallen er wat ferry's uit, maar de onze vertrekt wel en ook op tijd. We hebben een prachtig "ritje" van een uur over the Sound of Harris.
De westkant van North Uist bekeken met enkele uitstapjes. Een stuk dat we morgen nog eens in tegengestelde richting willen doen. Een "heen en weertje" gedaan naar Loch Euphort. Het was eb dus morgen maar terug bij vloed, want het is er prachtig. Een rondje naar Killin Harbour en de dam genomen naar Benbecula dat geen eiland meer is omdat het met 2 dammen is verbonden met North en South Uist.
Eind van de middag arriveren we bij the Orasay Inn op South Uist, we
hebben een kamer met een terras en uitzicht en drinken daar een drankje tot we door de midges naar binnen gejaagd worden. Om 19.30 uur hebben we gereserveerd voor het eten.
Dat wordt wat later omdat de chef, de vrouw des huizes, het druk heeft en niet ten onrechte blijkt later. Zelden zulke heerlijke scalops gegeten als hier .... om 21.30 uur duiken we moe en zeer voldaan ons bed in ....
Het weer: alweer een prachtige zonnige dag, warm zelfs voor Schotse begrippen, zeker in september. Temp. van 14 tot 20 graden.
Wildlife: wat roofvogels en andere gevederde vrienden en de nodige zeehondjes.
Wat ons betreft was dit weer een dag met een gouden randje.

• 14 September 2014 - 00:02

Petra:

Nou je leest echt wel in je verslag dat dit een dag met een gouden randje is...en je ziet het aan de foto's. ..super fijn voor jullie en wij genieten een klein beetje mee :-) x

• 14 September 2014 - 00:10

Joanne:

Wonderschoon die natuur! Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen! Het me leuk lijkt om Cees ook in dit mooie landschap te zien in de feestkleding die hij op je verjaardag aan had! En Sas jij ziet er heerlijk ontspannen uit! We gunnen het je/jullie zo enorm, blij voor jullie dat de reis zo bevalt!

• 14 September 2014 - 12:11

Steef:

Moet een fantastische ervaring geweest zijn rijden over de Golden Road. Zag wat foto's en filmpjes op internet en moet zeggen, grandioos!!

• 14 September 2014 - 14:06

Kirsti:

Wat een prachtige reis maken jullie. Ik krijg ook weer helemaal zin om naar Schotland te gaan!

• 14 September 2014 - 22:02

Monique:

Wat hebben jullie al veel gezien en wat een prachtige foto's. En Sas, wat ben je bruin :-)

• 14 September 2014 - 23:32

Saskia Wisman:

Lieve mensen,

om maar een cliche te gebruiken: het is hier fantastisch, zeker met dit weer. En ja, bruin wordt ik ook, ondanks het motorpak en de helm en nogmaals ja, denk dat dit dt zo'n beefje de enige 18 dagen van het afgelopen jaar zijn dat ik ECHT relaxed ben ennuhh ik slaap hier ook .......
    Jammer dat ik vergeten ben mkjn staatslot mee fe nemen, kan nu dus niet controleren of ik euronair geworden ben en hier gewoon lekker kan blijven .......