Dag 10 Tobermory (Mull) - Elgol (Skye) - Reisverslag uit Elgol, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 10 Tobermory (Mull) - Elgol (Skye) - Reisverslag uit Elgol, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 10 Tobermory (Mull) - Elgol (Skye)

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Elgol

Gisteravond heerlijk gegeten, lekker geslapen vannacht, prima ontbijt en van het naar buiten kijken krijg je direct een goed humeur: prachtig uitzicht en schitterend weer. We pakken om 9.30 uur de ferry van Tobermory naar Kilchoan. Van daar uit maken we eerst een uitstapje naar the lighthouse of point of Ardnamurchan om vervolgens de weg te vervolgen over het gelijknamige schiereiland. We pauzeren met een milkshake in een leuke shop en gaan verder langs loch Sunart en Motdart en over Morar naar Mailaig. Schitterend is het hier overal meer kunnen we er niet over zeggen. Om 13.30 uur komen we aan in Malaig, waar we nog net de Jacobitestoomtrein kunnen zien vlak voor vertrek. Wij rijden iets verder door richting de haven en hebben keurig op tijd de ferry van Malaig naar Armadale op Sleat. Al heel snel gaan we de "grote" weg af, als daar hier al sprake van is, en hebben een prachtig zicht op de Cuilins het meest markante gebergte op Skye. Mede door het prachtige weer is het zo mooi dat je er tranen van in je ogen krijgt. Al rijdend kijken we onze ogen uit. Voor we naar onze verblijfplaats voorde koemnde 2 nachten rijden, maken we
eerst nog een rondje van zo' n 140 km en waarin onder o.a. de ferry van
Kylerhea naar Gleneig, de favoriete ferry van Cees.
Daarna bij Shielbridge de hoofdweg genomen tot de afslag richting Elgol. Dan is het nog 15 miles via een prachtige single track naar het eindpunt van vandaag, Coruisk House. We nemen intrek in onze kamer, drinken iets, badderen en hebben heerlijk gegeten. Alles maken ze hier zelf, van brood tot taarten, tot noem het maar op, zoveel mogelijk met echt Schotse producten. En ze zij er, terecht, zeer trots op.
Het weer: formidabel, een bijna strakblauwe lucht, 14 tot 20 graden, bijna te mooi om waar te waar te zijn, maar het is het echt waar.
Wildlife, porpoises (bruinvissen), duikende Jan van Genten, herten.
Kortom, een dag met een gouden randje....

• 11 September 2014 - 10:13

Steef:

Mooie plaatjes weer en wat een geweldig weer treffen jullie. Maakt alleen maar nog mooier. En je, die ferry, das echt iets geweldigs. Genieten maar mensen!!

Cees, nog een flesje gescoord in Tobermory?

Steef

• 12 September 2014 - 23:10

Saskia Wisman:

Ja, we boffen enorm .... in alle opzichten overigens ...... en neen, geen fles gescoord in Tobermory.
    we hebben er een van Jura en een van Islay en meer ruimte hebben we nu niet ......