Dag 3 Kilmun - Craighouse (Jura) - Reisverslag uit Craighouse, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu Dag 3 Kilmun - Craighouse (Jura) - Reisverslag uit Craighouse, Verenigd Koninkrijk van Saskia Wisman - WaarBenJij.nu

Dag 3 Kilmun - Craighouse (Jura)

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craighouse

Om 8.00 uur ontbijt en tegen 9.00 uur vertrokken. We hebben een lange dag naar Jura voor de boeg. Genoten van het prachtige zicht bij het rondrijden van het Holy Loch. Via de mooiste kleine weggetjes naar Otter Ferry. Altijd een mooi punt, maar met dit prachtige weer nog mooier dan anders. Leuke fotootjes gescoord en verder richting Invereray. Ik kwam hier vandaag voor de 4e keer, het was de eerste keer dat het niet regende. Cees heeft daar alleen maar regen gehad de keren dat hij er met mij was! Plas- en fotopauze ingelast en toen om het langgerekte loch Awe. Vandaar naar Oban (daar ook direct de tickets opgehaald voor de 12 overige binnenlandse boottochten die we nog voor de boeg hebben) voor een ruim 3 uur durende vaart via Colonsay naar Islay. Daar zouden we om 19.30 uur arriveren om direct de enige veerboot die op woensdagavond naar Jura gaat te nemen. Echter, die bleek pas om 20.30 uur te vertrekken. Het hotel dus nog maar even gebeld dat het een latertje zou worden. Eenmaal aan de overkant, het was toen al aardig donker geworden, de resterende 15 minuten naar het Jura hotel afgelegd. En wat een rit was dat: nooit van mijn leven zag ik zoveel herten, let wel: die kwamen uit de bergen naar het strand en liepen nu voor onze motor langs. Oppassen geblazen was het dus, maar ook spectaculair. Om 21.00 uur gearriveerd, een borrel genomen en lekker gegeten. Erg leuk hotel overigens.
Het weer vandaag: 13 tot 19 graden, droog en zonnig.
Wildlife: grouses, je weet wel, die van the famous ...... en dus heeeel veel herten .....

• 04 September 2014 - 20:41

Adriaan.:

Wij zitten ook in de Jura maar zonder herten wel met watervallen.geniet van jullie vakantie.

• 04 September 2014 - 22:02

Monique:

Wat heerlijk. Ziet er goed uit allemaal en wat gaaf dat jullie zoveel herten hebben gezien :-)
    Wij zijn ook op vakantie in Oostenrijk en ik heb samen met mijn zwager en schoonzus een tandemvlucht gemaakt. Rennen van de berg af en ruim 10 minuten vliegen in de lucht. Was helemaal top!
    Heel veel plezier!

• 04 September 2014 - 23:07

Saskia Wisman:

He luitjes, de een is in de Jura, de ander op Jura. Wij "vliegen" met de motor, Monique, jij een tandemvlucht.Wauw, denk niet dat ik dat zou durven ..... geniet allemaal .... ieder op zijn/haar eigen manier ....